Pierwsze hybrydy Solaris w Legnicy

Pierwsze hybrydy Solaris w Legnicy

MPK Legnica jest teraz bogatsze o cztery hybrydowe nowe Urbino 12, spełniające normę ekologiczna Euro 6. To pierwsze tego typu autobusy które posiadają napęd hybrydowy.

Autobusy kupiło miasto w ramach projektu, obejmującego osiem pojazdów o łącznej wartości 12,5 mln zł, z czego ponad 8,5 mln to zdobyte unijne dofinansowanie. Jeden autobus hybrydowy Urbino 12 kosztował 1 419 000 PLN netto razem z gwarancją na 37 miesięcy. Inwestycję uzupełnia pięć tablic dynamicznej informacji przystankowej (DIP)

Na początku tego roku na miasto wyjechały dwa 12-metrowe autobusy, a w kwietniu dołączyły do nich kolejne dwa Solarisy klasy mega (15 m). Od dziś MPK wzbogaciło się o cztery dodatkowe hybrydy.

Miasto systematycznie odmładza naszą flotę” – mówił prezes legnickiego MPK Zdzisław Bakinowski. – „Mieszkańcy otrzymali w ostatnich latach 34 nowoczesne autobusy. Ich wartość sięga 40 mln PLN.

„Te autobusy są dla Was, dla legniczan, pasażerów MPK” – mówił prezydent Legnicy Tadeusz Krzakowski do mieszkańców. – „Wkroczyliśmy w epokę komfortu podróżowania miejskimi autobusami przyjaznymi środowisku. Życzę, wszystkim, by służyły nam jak najlepiej.

Są to pojazdy niskopodłogowe, o napędzie hybrydowym, czyli łączącym elektryczny ze spalinowym, o długości 12 m, wyposażone w superkondensatory ładowane rekuperacją energii z procesu hamowania. Posiadają 27 miejsc siedzących, 68 stojących, miejsce na wózek inwalidzki i dziecięcy. Wyposażone w silniki Cummins o pojemności 4,5 dcm3, mocy 151 kW, z najwyższą normą czystości spalin EURO VI.

Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 205 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 200 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga „okiełznać” jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV132/80.

Dodaj komentarz