Pierwszy elektrobus już w Hamburgu

Pierwszy elektrobus już w Hamburgu

Pierwszy w historii elektryczny mercedes eCitaro właśnie dotarł do Hamburga. Jest to tylko jeden z dwudziestu, które zamówiło niemieckie miasto.Będzie on jeździł w firmie Hamburger Hochbahn, która posiada we flocie 1 000 autobusów – i od 2020 roku zamierza zamawiać już wyłącznie pojazdy na prąd.

Nie jest tajemnicą, że niemieccy giganci autobusowi, do technologii związanej z pojazdami elektrycznymi podchodzili bardzo ostrożnie. Dlatego o ile np. Solaris elektrobusy produkuje już od kilkunastu lat, eCitaro od Mercedesa miało premierę dopiero w tym roku, a pojazd, który trafił do Hamburga jest pierwszym sprzedanym przez ten koncern.

 

Mercedes chwali się, że zasilany silnikami Diesla Mercedes Citaro jest najpopularniejszym autobusem miejskim na świecie. Jednak w kwestii elektryfikacji napędów, producent był wyraźnie do tyłu: podczas gdy polski Solaris dostarczał elektryczne autobusy w całej Europie, Mercedes (Daimler) dopiero przymierzał się do elektryfikacji napędu

 

12–metrowe eCitaro dla Hamburga są napędzane dwoma silnikami umieszczonymi w piastach kół, zasilanymi przez duże baterie o pojemności 243 kWh. Pojazdy będą ładowane metodą plug–in w zajezdni.
Zasięg Mercedesa eCitaro to „150 kilometrów latem” i „250 kilometrów w warunkach idealnych”

 

Jako ciekawostkę warto dodać, że na dachu standardowo znajdują się dwa moduły, a cztery zajmują przestrzeń dotychczas zagospodarowywaną na potrzeby silnika i przekładni. Jeśli klient ma taką potrzebę, na dachu można zamontować jeszcze dodatkowe cztery moduły.

Dodaj komentarz